top of page

ימי גיבוש לחיילים – למען המשימה


ימי גיבוש לחיילים

אין ספק שאחד האתגרים המשמעותיים שאיתם מתמודדים מפקדים בצבא הוא המצב האישי של החיילים, שמשפיע מאוד גם על יכולת ביצוע המשימה שלהם. למרות שהצבא הוא מסגרת מאוד משימתית, מפקדים הם לא רק מנהלי משימות – הרבה מהעבודה שלהם בכלל מתמקדת בקשר האישי עם החיילים, הדאגה להם, ובאמצעות זאת גם הרתימה שלהם למשימה והובלה להצלחה מקצועית. לכן, כמפקדים בצבא חשוב להכיר את הקשיים של החיילים במהלך השירות שלהם ולדעת להתמודד איתם באופן הטוב ביותר, שבאמת יסייע לחיילים ויאפשר להם גם לבצע את המשימות שלהם על הצד הטוב ביותר.


בכל בסיס צריך ימי גיבוש לחיילים


כל מי ששירת בצה"ל מבין את הצורך, אחת לתקופה, בפסק זמן. השירות בצה"ל הוא אינטנסיבי ולעתים קרובות מתנהל מסביב לשעון, והרבה פעמים חיילים מתקשים למצוא את הזמן לקחת הפסקה ולאגור כוחות. בעיקר חיילים בבסיס סגור, שחיים משבת לשבת ושכל היום שלהם בבסיס סובב סביב התפקיד שלהם, לעתים קרובות זקוקים כמעט כמו אוויר לנשימה להפסקה, שתאפשר להם להיות עם חברים, לנוח מהעבודה ולשחרר קצת. כשעובדים משמונה בבוקר עד עשר בלילה לפחות, מאוד קשה ליצור את המנוחה הזו לבד. אתם, כמפקדים, יכולים לדאוג שיהיה להם את פסק הזמן הזה, שיאפשר להם להתנתק לרגע מהמשימות הצבאיות ולהרגיש שמשקיעים בהם, ואז לחזור למשימה בכל הכוח. ימי גיבוש לחיילים הם אפשרות נהדרת למפקדים שרוצים לתת לחיילים שלהם בחזרה, ולקבל חיילים ממוקדים וחדורי מטרה פי שניים אחר כך.


גם חיילים שמשרתים בבסיסים פתוחים יודו לכם אם תארגנו להם יום שכולו סביבם ועבורם. חיילים בבסיס פתוח בדרך כלל מוצאים את עצמם מחכים בכל יום מחדש לצאת הביתה, ולהמשיך את החיים שלהם. לפעמים, דווקא חיילים שמשרתים בבסיס פתוח, שירות שנשמע לכאורה קליל ונוח יותר, מתקשים הרבה יותר להכנס לשגרה וליהנות ממנה. השירות הופך יותר בקלות לעוד משהו בשגרת היום, ובדרך כלל זה לא הדבר הכי חשוב או הכי מעניין. אחד הדברים שיכולים לעזור לחיילים בבסיס פתוח לבוא הרבה יותר בכיף ובשמחה לבסיס, ליהנות יותר מהשירות שלהם ולהתחבר יותר גם לתפקיד ולמשימה היחידתית, הוא הפן החברתי. אם חיילים מגיעים לבסיס לפגוש את החברים שלהם וצריכים לבצע את המשימות שלהם יחד, פתאום הדברים נראים הרבה יותר טוב ויש הרבה יותר רצון לעבוד ביחד ולהצליח. זה חשוב במיוחד במשימות בצבא, שמבוססות על שיתוף פעולה וסנכרון בין הרבה גורמים. אין ספק שגיבוש יתרום באופן משמעותי למשימה, במצב כזה. לכן, כמפקדים, ארגון ימי גיבוש לחיילים לגמרי יכול להפוך אתכם לגיבורי היום, לאפשר לחיילים שלכם ליצור חוויות משותפות ולהוציא את הטוב ביותר מהם.


ימי גיבוש לחיילים – יש אין ספור אפשרויות


אם אתם רוצים לעשות ימי גיבוש לחיילים שלכם ולתת להם את פסק הזמן מהעבודה שהם כל כך זקוקים לו, ואת ההזדמנות ליצור קשרים חברתיים טובים יותר וגיבוש אמיתי בתוך היחידה שלכם – תוכלו למצוא אין סוף רעיונות רלוונטיים. בדיוק כפי שבתהליך של קידום אתרים צריך להיות יצירתי, כך גם בימי גיבוש לחיילים.


למשל, תוכלו לארגן יום טיול בשטח, שהחיילים שלכם בטוח יחזרו ממנו הרבה יותר מגובשים. המסלול בנחל גוב למשל כולל טיפוס מאתגר על סולמות וחבלים, שייתן לחיילים שלכם את ההזדמנות המושלמת לעזור אחד לשני, להצטלם ביחד וגם ליצור חוויות משותפות מצחיקות ומיוחדות. יום בטבע הוא גם לגמרי הזדמנות להתנתק, לנוח, לשתות קפה למרגלות המצוקים ולהקשיב לשקט. יום כזה בטוח יעזור לחיילים שלכם להתמלא באנרגיות ולחזור לבסיס שמחים ונמרצים. אתם יכולים להזמין מדריך טיולים מקצועי שילווה את הטיול, או אפילו לצאת רק עם החיילים לשטח ולתת לכל אחד מהם להדריך על משהו מעניין שמתאים לסביבה, או להוביל משחק. רק לא לשכוח להביא חובש!


עוד רעיון מעולה ליום גיבוש לחיילים הוא סדנת ODT חווייתית. אתם יכולים להזמין מדריך מקצועי, ואם אין מספיק אמצעים אפשר לארגן לבד ציוד מתאים וללמוד כמה תרגילים. החיילים משחקים בכל מיני משחקים מהנים שדורשים שיתוף פעולה, ואחר כך אפשר לדבר איתם על כל תרגיל, לשאול איך הרגישו, ובכך לעודד את הפתיחות וההקשבה בקבוצה ולספק להם חוויה קצת יותר אחרת ואישית. אין ספק שחוויה כזו תחזיר למשרד חיילים הרבה יותר מגובשים, שמכירים אחד את השני יותר טוב ומוכוונים יותר לעבודה המקצועית המשותפת.


אטרקציה נוספת מבית SPS: ערבי גיבוש חברה

103 צפיות0 תגובות
bottom of page