top of page

מיתוג מוזיקלי – מה זה, למה זה חשוב ואיפה כדאי לעשות אותו?



כשאנחנו חושבים על מיתוג, אנחנו בדרך כלל חושבים על לוגואים, פרסומות, מובילי דעה וכדומה. כל אלו הם אמצעים להטמעת המיתוג, שמאפשר לייחד מוצר מסוים ולהציג אותו באופן שקהל היעד שמתחבר אליו, יזהה אותו מיד. תחשבו למשל על הלוגו של מקדונלד'ס. אם תסתובבו בכל מקום בעולם ותראו M ענקית צהובה עם חץ, מיד תבינו שכדי לאכול המבורגר ונאגטס, אתם צריכים ללכת בכיוון החץ. אתם לא צריכים שיהיה רשום "מקדונלד'ס" כדי להבין למה הכוונה וזו דוגמה מעולה למיתוג מוצלח. רק מה כל זה קשור לנושא של הפקת אלבום מוזיקלי? המשיכו עוד קצת ותדעו בדיוק על מה מדובר ולמי לפנות.

המיתוג שלכם כאמנים, מתחיל כבר בשלב מוקדם מאוד כשמדברים על מיתוג בהקשר של הפקת אלבום מוזיקה, הכוונה היא לא ליצירת הפרסונה שלכם על הבמה או במדורי הרכילות, אלא על הדרך בה אתם נשמעים לקהל המאזינים. בדומה לדוגמה על מקדונלד'ס – אתם מכירים את המצבים בהם כבר מהכמה תווים הראשונים של המנגינה, אתם מזהים איזה אמן עומד לשיר? זהו בדיוק כוחו של מיתוג. כלומר, בהקשר של הפקת אלבום מוזיקלי, הכוונה היא לגיבוש סגנון מקצועי. אם אתם מתכוננים למהלך של הקלטת סינגל לרדיו, זה בדיוק השלב שבו אתם צריכים לחשוב איך אתם מגבשים סגנון מובחן וייחודיי. לפני שאתם מתחילים לשבור את הראש, אנחנו נגלה לכם את הסוד של האומנים הכי גדולים בארץ ובעולם, עבור הפקת אלבום מוזיקלי שמזוהה עמם.

הפקת אלבום מוזיקה או הקלטת סינגל לרדיו, עדיף לעשות באולפן אחד

השיטה הטובה ביותר למתג את עצמכם כבר מתחילת הדרך, היא פשוטה: עבודה עם מפיק שירים ספציפי. המשמעות של ההחלטה הזו, היא שכל הפקה מוזיקלית לשיר מקורי (או לעיבוד של שיר מוכר), אתם צריכים לעשות באולפן הקלטות אחד, בו אתם מחליטים להקליט, כבר בשלבים המוקדמים של התהליך.