Yuval Lagstein

2 מרץ 20193 דקות

יום כיף לצוות קטן – איך מארגנים?

תנו לי להגיד לכם משהו – לארגן יום כיף זה אחד הדברים הכי מגניבים שיצא לי לעשות בעבודה. אבל לפני שאני מתחיל לספר לכם איך גם אתם יכולים לארגן יום כיף לצוות קטן בקלות ובכיף, כדאי שאני אסביר מי אני בכלל.

אני גל ואני חלק מצוות עובדים בסטארט-אפ קטן.כשהתחלתי בחברה, היינו 3 עובדים, והיום אנחנו כבר 8 שזה נחשב ממש הרבה לתחום שבו אנחנו מתעסקים. זכיתי לעבוד בחברה שלי ממש עוד כשהייתה בחיתולים, ומאז שהתחלתי עברו שנתיים וחצי של עבודה קשה בשביל להגיע לאן שאנחנו היום.

כשהתחלנו, היינו צוות מגובש מאוד וכל אחד הכיר אחד את השני, וברמת השמות של ההורים, לא סתם.

אבל לאט לאט, כשנוסף עוד עובד, ועוד ועובדת ועוד שלושה עובדים – נוצר מצב שבו, כן, כולם מכירים את כולם, אבל ממש לא מספיק. חשוב שתבינו – בשביל שצוות כל כך קטן, וכן 8 עובדים זה עדיין צוות קטן, יעבוד כל כך הרבה שעות ביחד על כל כך הרבה משימות ופרוייקטים בצורה הכי יעילה ונכונה, הוא חייב להיות צוות מגובש.

המנהל הגיע אלי ודיבר איתי בתור אחד מהחבר'ה שהיו במקום מההתחלה וביקש ממני לבדוק איך מארגנים יום כיף לצוות קטן. הוא הסביר לי שהוא רוצה שהצוות שלנו יהפוך לצוות מלוכד, צוות שאוהב אחד את השני באמת שבו כל אחד מהעובדים מבין שההשקעה שלו חשובה כדי להשיג את המטרה המשותפת. הוא גם אמר שאנחנו עובדים כל כך קשה, שאנחנו חייבים יום כיף ביחד קצת להתאוורר מהעבודה.

בהתחלה חשבתי שזה ממש סיפור, לא ידעתי מאיפה להתחיל, אבל בלי להילחץ החלטתי לבנות לעצמי שיטה שתעזור לי למצוא את הדרך לארגן לנו יום כיף מהחלומות.

5 הצעדים שלי לארגון יום כיף לצוות קטן

בניתי לעצמי שיטה איך לארגן יום כיף שיתאים לנו בול וישיג את המטרות שלנו. זה הפך את המשימה לפשוטה הרבה יותר, ומאז השתמשתי בשיטה הזו כדי לארגן עוד 3 ימי כיף מטורפים, שכל אחד היה יותר טוב מהשני.

הנה חמשת הצעדים שלי לארגון מהיר ויעיל של כיף צוות – השתמשו בשיטה שלי ולא רק שלא תרגישו שזו משימה גדולה ומעצבנת, אלא שגם יצא לכם יום כיף שמתאים בול!

1. תבינו מה הצרכים שלכם – הצעד הראשון הוא פשוט לקחת דף ולכתוב מה אתם צריכים.

אתם צריכים לדעת, בראש ובראשונה, את הפרטים הבאים :

  • כמה אנשים הצוות כולל?

  • מה התקציב שלכם?

  • מה האופי של הצוות, כלומר, מה האנשים בצוות אוהבים ומה התחביבים שלהם?

  • מה האיזור שבו אתם רוצים לארגן את יום הכיף?

  • מה משך יום הכיף? אם יש אמא בצוות, היא כנראה לא תוכל לבוא איתכם לטיול עם שינה בשטח.

2. מפו את המטרות שלכם – ליום כיף יש מטרות מסויימות, וזה תלוי בסיבה שאתם עושים את יום הכיף.

אצלנו למשל כתבתי :

  1. לגבש את הצוות.

  2. לאוורר את הצוות מהעבודה היום-יומית שדורשת מהם הרבה.

  3. להראות לצוות שהחברה משקיעה בהם.

  4. ליצור מסורת בחברה של ימי כיף.

  5. ליצור קשרים אישיים בין חברי הצוות.

עכשיו כשברור לכם מה המטרות של יום הכיף, אפשר לגשת לתכנון!

3. העלו 3 רעיונות – תכתבו לעצמכם 3 רעיונות לימי כיף אידיאליים שעונים על המטרות שלכם ועומדים בדרישות שלכם, זה יכול להיות ללכת לראות סרט, ללכת להקליט שיר ביחד או סתם יום של כיף בחוף הים.

4. חפשו באינטרנט איך לעשות את זה. אתם יודעים מה אתם רוצים לעשות, ואתם יודעים מה התקציב שלכם – עכשיו חפשו באינטרנט איך לעשות את ימי הכיף שתיכננתם וקבלו הצעות מחיר מספקים. זה ממש לא סיפור, תשלחו מייל עם מה שאתם צריכים ותקבלו תשובה בתוך כמה ימים בדרך כלל. השגתם הצעות מחיר מכל הספקים? יש לכם תוכנית מוכנה? יופי, הגיע הזמן לסגור את העסקה.

5. קבלו החלטה או שתקיימו הצבעה, ותסגרו את זה! יש לכם 3 אופציות ואתם יודעים איך להוציא כל אחת מהן לפועל, אז כל מה שנשאר לכם זה להחליט איזו מהן הכי מתאימה. או שתקבלו את ההחלטה בעצמכם, או שתעשו הצבעה עם כל הצוות כדי שתדעו שאתם בוחרים את יום הכיף שהכי מתאים לצוות. החלטתם? זהו, תסגרו עסקה עם הספק הרלוונטי, תודיעו לכולם שזה קורה בתאריך שקבעתם – וסיימתם את הסיפור!

אנחנו עובדים רק עם SPS

בפעם הראשונה והשנייה נתקלתי בספקים מעצבנים שנתנו לי שירות פשוט גרוע. עדיין היה כיף, אבל נותני שירות גרועים גוזלים הרבה מהזמן שלכם ולפעמים עובדים בצורה לא מקצועית. בפעם השלישית – עבדתי עם SPS, והם עשו לנו יום כיף כל כך שווה שלא נשכח הרבה זמן. מהיום, אני עובד רק עם SPS, כי הם פשוט הכי טובים בארגון יום כיף לצוות קטן!

אולי יעניין אותך גם: פסנתרן לאירועים | ערבי גיבוש חברה

    190
    0