Ofer Hamerman

5 יונ 20222 דקות

הלחנת שירי משוררים - זה הזמן להלחין את השיר שכתבת 🎹

כתבת שיר והגיע הזמן לצאת לאוויר העולם? זה בהחלט מובן. אם יש לך תחושה שהשיר הפנימי שלך רוצה להשמיע קול, והצעד הבא הוא פשוט למצוא לו לחן – יכול להיות שכתבה זו היא עבורך. אולי זה הזמן להלחין את השיר שכתבת.


 
האם זה הזמן להלחין את השיר שכתבת?

איך יודעים אם זה הזמן להלחין את השיר שכתבת? ובכן, מדובר בחוויה פנימית ואינטואיטיבית. יש אנשים שינסו שלא לשמוע את הקריאה. יש אנשים שישמעו אותה מוקדם מדי. יכול להיות שיהיו קולות פנימיים שיגידו שהגיע הזמן, או שלא הגיע הזמן – ובשני המקרים, תהיינה טעות. על כן, מאוד חשוב להאזין לקול האמת הפנימי כדי לדעת אם הגיע הזמן להלחין את השיר שכתבת, או לא.
 

האם מישהו יכול לעזור עם הלחנת השיר?

מלחין מקצועי לזמרים - הפקת שיר מתחילה בשיר טוב

יש שיגידו שהלחנה היא לא תורה מסיני, אך היא כן תורה מוזיקלית מורכבת. ומהי מורכבות, אם לא אוסף של פריטים פשוטים? כך שכדי לעשות משהו מורכב כמו שצריך, יש להתמחות בסך חלקיו באופן מספק. וזה תפקידו של מלחין מקצועי לזמרים.


 
מה תפקידו של מלחין?

על פניו, אפשר להניח שתפקידו של מלחין מקצועי לזמרים, יהיה כזה שמוצא את הלחן הנכון והמתאים. ועם זאת, אם יורדים מתחת לפני השטח, ניתן לגלות אספקטים נוספים. ניתן לראות זאת כדינמיקה בין מלחין לזמר. לזמר יש שיר מסוים, והמלחין מתבקש להמציא ולמצוא לחן הולם. הרבה מהשירים שאנחנו זוכרים, שנגעו בנו – עשו זאת, בין היתר – הודות ללחן. הלחן הוא לא חזות הכל, אך הוא כן, לפחות חלק, מחזות הקול.

מהי הלחנה טובה?

על כן, יש שיגידו כי הפקת שיר מתחילה בשיר טוב. כי אם כבר מפיקים שיר – למה ומדוע לא לעשות זאת היטב. והדרך לעשות זאת היטב, היא להיות בשליטה על כלל האלמנטים המתבקשים בתהליך היצירה. כשזה נוגע להלחנת שירים, מלחין מקצועי לזמרים הוא זה שעשה כברת דרך, ששולט בתורה המוזיקלית, יודע לעבוד עם טכנולוגיות עדכניות ולמצוא, כמו גם להמציא – את הלחן המתאים לשיר נתון.

איך להלחין שירים שנוגעים באנשים?

כך שכשמגיע הרגע של הזמר לפתוח את הפה ולשיר את השיר מליבו – הלחן בהחלט נושא את המנגינה, ואת כוונת הלב. וזו אולי אחת המשימות העיקריות של מלחין מקצועי לזמרים – לגלות את הלחן, שהולך עם השיר, שהולך עם לב הזמר. כך שהפקת השיר, מתחילה בשיר טוב – בשיר מהלב. והלחן, מחמיא לכל זה. ואם יום אחד נשמע אנשים עוברים ברחוב ומזמזמים את השיר שהפקנו, יכול מאוד להיות שמדובר בשיר שלא רק נגע בהם, אלא גם בשיר שהלחן שלו פשוט התאים ונשא את המוזיקה היטב.

יש שיגידו שעצם הלחנת שירי משוררים היא כשלעצמה מלאכה מורכבת. אין זה אומר שהיא קשה או לא קלה, אלא שהיא מורכבת מכל מיני אלמנטים. כאשר אנחנו עושים זאת באופן מקצועי וקשוב, המורכבות נופלת למקומה. חלקי הלגו מסתדרים כצורתם.

לפרטים נוספים ניתן להשאיר פרטים באתר או לשלוח הודעה מהירה בוואטאספ

להזמנת לחן מקורי לשיר שכתבתם - לחצו כאן

    410
    0