top of page

נשמה של מוזיקאי - סוגים של אמנים


היום אחשוף לפניכם סוגים שונים של אמנים


אז ככה, יש לי חדשות טובות - וגם רעות כמובן... מה תרצו לשמוע קודם ? :-)

לאורך השנים, עסקתי בהפקות מוזיקליות, הלחנות שירים ובהבאת האמנים בצורה הכי טובה בהפקת הסינגל המושלם עבורם. זו הקדמה כדי לספר לכם כמה סיפורי הצלחה שקרו לי במהלך השנים. והמסקנות הנלמדות שתוכלו לקחת אתכם בהפקת השיר הבא שלכם (ואולי גם אצלי 052-8933113 עופר המרמן).

נתחיל בזה שיש קהל רב בנינו של אמני "הסינגל היחיד"

אלה אמנים שבאים בהרגשה שהם צריכים להפיק רק שיר אחד - וזה יהפוך אותם למפורסמים. התחושה הזו מלווה אותם בכל תהליך הסינגל ולא ניתן להוציא אותם מזה. לאחר שהסינגל יצא, כבר לא שומעים מהם יותר.

הסוג השני של האמנים הוא "המחושבים"

אלה אמנים שבאים עם מחברת ומתחילים לחשב כל הוצאה ומנסים להוריד כל דבר כדי להוזיל את עלויות ההפקה ובודקים מחירים אפילו באולפנים שלא ערוכים להפקות סינגלים (ואפילו מוותרים על ביצוע מאסטרינג). אתם כבר מדמיינים איך ההפקה יוצאת בסוף.

הסוג השלישי הוא "המתלבטים לנצח"

אמנים אלה מתעסקים רוב היום שלהם בעבודות שלא קשורות למוזיקה ובזמן הקצר שנשאר להם מהיום, מטלפנים לכל מיני אולפנים ומפיקים מוזיקלי ומתייעצים מה לעשות. הבעיה היא שכל שבועיים ההתייעצות חוזרת על עצמה, לפעמים חודש... אבל הם לא מקבלים החלטה לעולם, רק "מה דעתך על הסגנון הזה?" ו"איך יהיה הקול שלי בשיר כזה?", וגם שאתה מגיע למצב שאתה אומר להם "יכתבו לכם וילחינו לכם לפי המידות שלכם את השיר שיהיה מושלם עבורכם", אז השאלה הבאה: "ואם אני לא יאהב את השיר?" ואחרי כמה ימים שולחים בוואצאפ לינק לשיר הודי ו"אולי אעשה לזה קאבר?" וזה לא יגמר לעולם.

הסוג הכי מוזר שנתקלתי, היה באנשים שעדיין לא הוציאו אף סינגל וגם עדיין אין להם התחלה של סקיצות והמטרה שהם הציבו לעצמם היא "קודם להיות מפורסמים ואחר כך נחשוב מה לעשות". כמובן שאלה נעלמים ותשמעו עליהם באיזו פינה בתוכנית בישול.

הסוג האחרון שאני מאחל לכל הזמרים והזמרות להיות בקטגוריה הזו היא "הרצים למרחקים"

אמנים אלה מודעים שלהיות זמר זו משימה והם מקדישים לה את כל חייהם שזה 100% מהיום שלהם. היום שלהם מתחיל בתרגילי פיתוח קול, יצירת קשר עם גורמים שיכולים לקדם אותם מוזיקלית, איסוף חומרים חדשים ולהכיר מלחינים וכותבים חדשניים. שאר היום מוקדש לשיווק בפייס וקשר תמידי עם הקהל, פריצות בהופעות בכל מקום אפשרי (גם ללא תשלום) ומציאת קולגות למקצוע, אנשי צוות שעוטפים אותם והרבה הרבה שיתופי פעולה. ואז מגיע הרגע שהם חסכו שקל לשקל ולא אכפת להם לשלם על מוצר איכותי כמו סינגל מושלם, הפצה טובה, יחסי ציבור שאינם מתפשרים - אתם מסכימים שכך אמן צריך לנהוג כדי להצליח.

3 אמנים כאלה שהכרתי אותם לפני שנעשו מוכרים לציבור הרחב ועשו את כל הצעדים הנכונים: נאור אורמיה, בן סנוף, נועה קירל.


אני מאחל לכם זמרים וזמרות מוכשרים ככל שתהיו. התמדה, תוכנית פעולה ושאיפות לטווח הארוך יביאו אתכם למקום בו תרצו להיות. עופר המרמן

13 צפיות0 תגובות
bottom of page