top of page

4 פתרונות הגברה וסאונד באולפני הקלטות



הקלטות באולפן הן תמיד אירוע מרגש. זה זמן יצירה נטו, שבו המילים, הלחן, הסגנון ונגיעות העריכה שמשלימות את הכל באים לידי ביטוי. היום אפשר להקליט מוזיקה גם בנוחות של אולפן ביתי ולהשתמש בחברות המציעות השכרת ציוד הגברה כשיש פרויקט גדול שדורש תוספת מכובדת.

פתרונות הגברה וסאונד שחשוב שיהיו באולפני הקלטות

מערכות הגברה

אם אתם מקליטים באולפן סשן לייב ורוצים לקלוט את האווירה והסאונד המיוחדים שסשן כזה מעניק, כדאי להיעזר במערכת הגברה איכותית. מערכת ההגברה תכלול מערכת שליטה, רמקולים ומיקרופונים ותאפשר לכם לתעד את המוזיקה בלייב בצורה האיכותית ביותר.

אם האולפן קטן ואין בו מקום בדרך כלל למערכות מסיביות, שמתאימות להקלטות לייב עוצמתיות, תוכלו לפנות לחברה המתמחה בהשכרת מערכות הגברה (הקליקו למידע) ולהזמין באופן חד פעמי או בכל פעם שמתעורר הצורך מערכות הגברה מתקדמות יותר.

מיקסרים

המיקסר הוא בעצם מערכת השליטה על העריכה המוזיקלית, לאחר ההקלטות. הוא מאפשר לסדר את הסאונד, לנקות אותו ולהוסיף אפקטים. ביצוע המיקס הוא אומנות גדולה וככל שמתעמקים בה אפשר ליצור מוזיקה טובה ואיכותית יותר, הן מבחינת הסאונד והן מבחינה סגנונית ויצירתית.

אם אתם מקימים אולפן ביתי ומחפשים מיקסרים איכותיים להקלטה ראשונה, תוכלו לשכור מחברה מתמחה שתעזור לכם להתאים את סוג המיקסר לשימוש הרצוי.

מיקסר הוא חלק עיקרי מעבודת האולפן והעורך המוזיקלי באולפן – לכן בטווח הארוך כדאי לרכוש מיקסר שישמש אתכם בסטודיו. עם זאת, במידה ויש לכם תקציב נמוך בהתחלה, אפשר לשכור מחברה מתמחה.

מחשבים ומערכות שליטה

היום רוב עבודת האולפן מתועדת באמצעות מערכות ממוחשבות. חשוב למצוא פתרון ממוחשב שיעניק לכם שליטה על כל מה שקורה באולפן בזמן ההקלטות. המחשב צריך להיות מחשב חזק שיכול להכיל קבצים רבים, ביניהם קבצי שמע כבדים. בנוסף, הוא צריך לכלול תוכנות עריכה וסאונד שיעזרו לכם לשפר את ההקלטות וליצור את המוצר הסופי.

מערכות השליטה והבקרה באולפן עוזרות לכם גם תוך כדי ההקלטה עצמה, לבחון את הסאונד, לשמוע טייקים ולערוך אפילו תוך כדי תנועה. מחשב חזק לאולפן יכול לעלות כמה אלפי שקלים ואפילו להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים, אבל אם אין לכם בתחילת הדרך תקציב, תוכלו להתחיל עם מחשב פשוט ולהתקדם עם הזמן למחשב חזק יותר.

ארבעת הפתרונות האלו הם חלק בלתי נפרד מעבודה באולפן הקלטות, בין אם הוא נמצא בבית או אולפן הקלטות מקצועי. חברה המתמחה בהשכרת ציוד הגברה וסאונד תוכל לספק לכם בתחילת הדרך את הציוד הדרוש.

17 צפיות0 תגובות
bottom of page