top of page

איך לכתוב שיר?



איך לכתוב שיר

פחות או יותר כל אדם שתשאלו, מצא את עצמו לפחות פעם אחת בחיים שלו חושב לעצמו "איזה מדהים יהיה לכתוב שיר בעצמי?".

הצורך ליצור ולבנות משהו מאפס הוא צורך שקיים אצל כולנו, הדבר היחיד ששונה בינינו הוא הדרך בה אנחנו מממשים את הצורך ליצור.

יש אנשים שמקימים חברות סטארט-אפ, יש כאלו שאוהבים לצייר ויש גם כאלו שכותבים שירים.

כתיבת שירים, היא באופן יחסי אמנות חופשית מאוד ונגישה במיוחד, שבה כל אחד יכול להתנסות בלי הרבה ידע מוקדם ובלי הרבה אימון והכנה – ולמרות שהשיר כנראה לא יצא טוב במיוחד – זה עדיין שיר!

כנראה שיותר אנשים שאתם מכירים כתבו לפחות שיר אחד בחייהם, מאשר אנשים שבנו פסל או ציירו איזה ציור מקורי.

לא מעט אנשים בוחרים להביע את הרגשות שלהם באמצעות כתיבת שירים, בין אם זה במטרה להופיע איתם, להקליט אותם או לשימוש הפרטי שלהם בלבד.

אם אתם אוהבים לכתוב שירים והנושא הזה מושך אתכם – נהדר! התחום הזה יפהפה, עשיר ומהנה וכתיבת שירים יכולה להיות דרך נהדרת לתעל את הרגשות שלכם.

השאלה עכשיו היא : איך לכתוב שיר כמו שצריך? איך לכתוב שיר שמצליח?

בדיוק בשביל זה, אספנו עבורכם כמה טיפים מעולים שיעזרו לכם ללמוד איך אתם יכולים להפוך לכותבי שירים טובים הרבה יותר משחשבתם שאתם יכולים להיות!

איך לכתוב שיר? 5 טיפים מהמקצוענים

אז נכון, כתיבת שירים צריכה לבוא מהלב ומדובר באמנות שנראית מאוד "פריסטייל".

לכן אולי תופתעו לגלות שגם בתחום הזה יש עקרונות חשובים שצריך לעקוב אחריהם, ובעיקר, יש הרבה טיפים שהמקצוענים יכולים לתת לכם שיעזרו לכם ללמוד כתיבת שירים.

הנה 5 טיפים שיעזרו לכם ללמוד איך לכתוב שיר כמו שצריך, היישר מהמקצוענים של SPS:

1.תלמדו ממישהו שיודע – כמו שכבר אמרנו, למרות שמדובר בתחום שנראה הכי חופשי והכי קליל, כתיבת שירים היא מיומנות שלומדים עם הזמן ועם הניסיון. אם אתם רוצים לכתוב שיר שווה באמת, אתם חייבים להיעזר בכותב שירים מקצועי שיראה לכם איך עושים את זה בצורה הנכונה.

2.תנו לכותרת להוביל אתכם – נסו לבחור כותרת מעניינת שממנה תוכלו להוציא את השיר.

הכותרת תשמש כנושא המרכזי של השיר, ומתוך הנושא המרכזי הזה תוכלו לשאוב את הרעיון לפיתוח השיר שלכם. בקיצור – תתחילו מכותרת טובה והשאר פשוט יזרום.

3.החליטו על מבנה – במקום לכתוב את השיר ולאט לאט לבנות את המבנה שלו וליצור יותר מבלאגן מאשר סדר, תחליטו מראש מה יהיה המבנה של השיר וכך תוכלו לבנות את השיר לפי המבנה. זה יעשה לכם סדר בראש ויעזור לכם לכתוב שיר שנראה מקצועי ורציני.

4.הקפידו על קשר בין חלקי השיר – חשוב שתכתבו שיר אחיד במשמעותו, שכל החלקים שלו מתעסקים באותו הנושא. אתם רוצים שיהיה ברור במה השיר עוסק ומה הנושא שלו, ובשביל זה חשוב שתיצרו קשר בין החלקים השונים של השיר: בין הבתים, בין הבתים לפזמון וכ"ו.

5.אל תפחדו לנסות – רוב השירים ששמעתם בחיים שלכם נבנו בהדרגה ודרך תהליך.

תתחילו, תתנסו, תמחקו שורות, תזיזו מילים, תגידו שזה גרוע ותעיפו הכל לעזעזל – הכל לגיטימי והכל חלק מהתהליך של כתיבת השיר.

אם אתם רוצים ללמוד איך לכתוב שיר, אתם חייבים ללמוד מהמקצוענים ולעבור את התהליך עם אדם מנוסה שמכיר את התהליך ויכווין אתכם לדרך הנכונה.

בדיוק בשביל זה קיימים האולפנים של SPS – בשביל שתוכלו לבוא וללמוד מהמוזיקאים המובילים בתחום איך לעשות את זה כמו האמנים הגדולים!

SPS – אצלנו לומדים איך לכתוב שיר!

כשמגיעים לאולפנים של SPS, מבינים מיד שהדרך הטובה ביותר ללמוד לכתוב שירים היא לעשות את זה בעצמכם עם מוזיקאים מקצועיים שמלווים אתכם לאורך התהליך.

במהלך התהליך הלמידה שלכם, תלמדו דרך ההתנסות והחוויה שלכם איך מוזיקאים אמיתיים כותבים שירים, איך להביע את הרעיונות שלכם במילים וכיצד עושים את זה בצורה מקצועית ולא חובבנית.

בעזרת SPS, תוכלו ללמוד לכתוב שירים ברמה גבוהה, שירים מקצועיים ואיכותיים – כאלו שתוכלו להקליט ולהמשיך איתם הלאה לתחנות רדיו ומנהלים מוזיקליים.

אז למה אתם מחכים? בואו למקצוענים של SPS שיראו לכם צעד אחר צעד איך לכתוב שיר!

אולי יעניין אותך גם: אולפן הקלטות נייד | פסנתרן כנף


851 צפיות0 תגובות
bottom of page