top of page

גלו איך מכינים פלייבקים מקצועיים ואיכותיים


מה זה בעצם פלייבק ולמה אתם צריכים אותו

פלייבק הוא הקלטה של ביצוע לשיר מסוים, כולל השירה ונגינת הרקע. הפלייבק נבדל משירה ונגינה בזמן אמת (יענו, בלייב) ויש לו מגוון שימושים בתעשיית המוזיקה. אחד התחומים הכי פופולאריים של השנים האחרונות, שמתבסס על כל טכנולוגיית הפלייבק, הוא כמובן הקריוקי. ברחבי העולם ובמיוחד ביפן, מדובר בתחביב נפוץ כבר שנים רבות. בישראל, כל הנושא של קריוקי פרץ לפני כמה שנים ומאז כמעט כל מי שעוסק בתחום שואל את עצמו איך מכינים פלייבקים איכותיים שיאפשרו לאנשים מן השורה לשיר (ולזייף למוות), כשהם מלווים במוזיקת רקע נאמנה למקור. הסיבה שהמוזיקה צריכה להיות נאמנה ולא להיות השיר המקורי, הוא משום שעל השירים המקוריים יש זכויות יוצרים. זו גם הסיבה שזמרים שרוצים לעשות קאברים או לבצע שירים מוכרים בהופעות שלהם, צריכים להשתמש בפלייבק וגם הם מעגל לקוחות די משמעותי של אולפנים העוסקים בכך.

מי שלא בקיא בנושא, חושב שפשוט אפשר להעלים את קולות הזמרים המקוריים ולהשאיר את המוזיקה בלבד. אבל האמת, שמבחינה טכנית מדובר באתגר לא קטן ומבחינה חוקית בכלל אסור לעשות זאת, כי כאמור זכויות יוצרים. נכון שתמיד אפשר להחליש את הקול של הזמר בהקלטה המקורית, כך שהמוזיקה תהיה מנצחת, אבל התהליך הזה פוגע בסאונד כולו והתוצאה לא איכותית בעליל.


אז אם שאלתם את עצמכם איך מכינים פלייבקים איכותיים, התשובה פשוטה (אבל הביצוע פחות פשוט) – מקליטים אותם מאפס. כן כן, אם אתם מאזינים לפלייבק איכותי חשוב שתדעו שנגנים מקצועיים ישבו באולפן מאובזר והקליטו את כל הנגינה הנשמעים בשיר, גם אם מדובר בלחן מורכב המערב כמות גדולה של כלים. זו גם הסיבה שכדאי לבחור פלייבקים של אולפן ותיק ומקצועי, שהושיב נגנים מיומנים על-מנת להקליט את השירים. אחרת, יכול להיות שתשירו בהופעה או בקריוקי עם מוזיקה מבלבלת ומרושלת, שבכלל לא נשמעת כמו המקור ורק תגרום לכם להתפדח מול כולם. דרך אגב, מלבד כמה בודדים, הזמרים הכי מפורסמים בארץ ובעולם יודעים מקרוב איך מכינים פלייבקים ומשתמשים בהם באופן קבוע. לא כל זמר יכול לסחוב הופעה שלמה על הבמה, בטח לא כשהוא גם זז ורוקד תוך כדי וגם לא כל הזמרים משתמשים בנגנים בזמן אמת. ככה שאתם יכולים להיות רגועים ולדעת שמדובר בתופעה נפוצה.


אצלנו תמצאו מבחר פלייבקים עצום

אולפני SPS מציעים לכם קטלוג פלייבקים ענק, ממנו אתם יכולים לבחור את הפלייבק צריכים. במידה ולא מצאתם, אתם יכולים להיות רגועים. אנחנו ב SPS יודעים איך מכינים פלייבקים לפנים ולכן יכולים להכין לכם פלייבק בהתאמה אישית, עם זמינות גבוהה, שירות מהיר וכמובן שימוש במוזיקאים מקצועיים. אנחנו לא מסתפקים בפלייבקים של ז'אנר אחד בלבד, כי אנחנו מאמינים שמוזיקה היא עולם ומלואו ולא כדאי להיצמד לסגנון אחד. לכן לא משנה מה הסטייל שלכם, אתם תמצאו אצלנו פלייבק מתאים שיוכל ללוות אתכם בהופעות, באולפן ובשירת קריוקי.



יש לנו מטרה מאוד פשוטה: לעזור לכם להוריד פלייבקים באיזי. אחרי שהבנו בדיוק איך מכינים פלייבקים, אתם יכולים להיות בטוחים שספריית הפלייבקים של SPS היא בדיוק מה שאתם צריכים. היא מגוונת, איכותית וכאמור, קלה לתפעול. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור פלייבק ולהוריד אותו בלחיצת כפתור. ככה קל! ואם לא מצאתם, דברו אתנו ואנחנו נפיק לכם פלייבק בהתאמה אישית בהתאם לשיר שאתם מחפשים.

366 צפיות0 תגובות
bottom of page