top of page

האם אתם יכולים לכתוב שירים לזמרים?


לכתוב שירים לזמרים

כתיבת שירים היא תחביב שלא מעט אנשים מתנסים בו במהלך חייהם. אין ספק שמדובר באחת מצורות האמנות הנגישות ביותר, ובניגוד לנגינה על כלי מסויים, פיסול או ריקוד – אין צורך בציוד יקר, חומרים מיוחדים או לימודים אינטנסיביים.

למעשה, כל אחד מאיתנו יכול להרים עט ודף ולהתחיל לכתוב שירים להנאתו.


אבל מעבר לכך שזה תחביב נורא נחמד, מדובר באחד המקצועות הנחשקים ביותר – לזכות לכתוב את השירים שהזמרים המובילים מקליטים ומופיעים איתם זה כבוד גדול וגאווה רצינית, וגם מקור הכנסה לא רע בכלל. רוב הסיכויים שיצא לכם פעם לכתוב שיר, בין אם זה לכבוד יום האהבה בשביל בן או בת הזוג, שיר למסיבת סיום התיכון שלכם או סתם בצחוק ליום הולדת של חבר.


אבל האם שאלתם את עצמכם אם אתם יכולים לעשות את זה בצורה מקצועית, ולהפוך את זה למשהו רציני יותר? האם שאלתם את עצמכם אם יש לכם את התכונות הנדרשות בשביל לכתוב שירים לזמרים בצורה מקצועית? על השאלה הזו בדיוק אנחנו רוצים לענות לכם, כדי שתדעו להבין אם יש בכם פוטנציאל לא ממומש, או שעדיף שתמשיכו לכתוב את השירים שלכם ולשים אותם במגירה.


4 דברים שאתם צריכים כדי לכתוב שירים לזמרים


יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת בשביל לכתוב שירים לזמרים, אבל לפני שאתם רצים ללמוד בטירוף, כדאי שתבינו אם זה בכלל משהו שמתאים לכם ותואם את היכולות שלכם. הנה 4 דברים שיש לכותבי שירים – גם אם אין לכם את כל התכונות או האמצעים ורק חלק מהם, יכול להיות שאתם בהחלט מתאימים להיות כותבי שירים!


1. יצירתיות – זו התכונה החשובה ביותר כנראה לכותב שירים. בכל זאת, כתיבת שירים היא אמנות לכל דבר. האם המוח שלכם יצירתי? האם יש לכם דמיון עשיר ופורה? האם אתם יודעים להמציא רעיונות בקלות וליצור דברים מאפס? כל אלו דברים שיעזרו לכם לכתוב שירים לזמרים, כי שירים צריכים להיות מעניינים ומעוררי רגש ויצירתיות גבוהה תעזור לכם לעשות את זה.


2. יכולת הבעה בכתב – לכתוב שירים זה לא דבר שמתחיל ונגמר ביצירתיות, אלא שצריך גם לדעת אם להעביר את הרעיונות שלכם למילים. לא כל מי שיש לו דמיון פורה ורעיונות יצירתיים יודע להביע את עצמו במילים בצורה שמעבירה את המסר כמו שצריך, וזו יכולת חשובה מאוד. כשאתם כותבים שירים אתם בדרך כלל רוצים לספר סיפור, להעביר מסר או להביע רגשות או דעות מסויימות. יכולת הבעה בכתב תעזור לכם בכל הדברים האלו ותאפשר לכם לשפוך את המחשבות שלכם על הדף בצורה נכונה וברורה.


3. שפה עשירה – לא מדובר בתכונה אלא יותר במשהו נרכש. זה דבר שאתם יכולים ללמוד ולהשתפר בו עם הזמן, עם קצת מאמץ ועבודה נכונה. מדובר בדבר שחשוב שיהיה לכם, כי שפה עשירה עם מגוון מילים רחב בארסנל שלכם זה דבר שמאפשר לכם להתבטא בחופשיות רבה יותר ובאופן מדוייק יותר. השימוש במילים עם משמעויות מאוד ספציפיות, שימוש במילים נרדפות והכרת ביטויים – אלו דברים שעוזרים לכתוב שירים בצורה קולחת ומקצועית יותר.


4. סיבה לכתוב – זה אולי הדבר החשוב ביותר. גם אם יש לכם מוח יצירתי בטירוף עם דמיון משוגע, אוצר מילים יותר גדול ממילון אבן שושן ויכולת כתיבה שלא תבייש גם את ג'יי קיי רולינג – אתם חייבים שתהיה לכם סיבה לכתוב, בין אם זה אהבה למוזיקה או מסר להעביר. אין מצב שתצליחו לכתוב שירים טובים אם אין לכם שום דבר להעביר ושום רצון להתעסק בתחום הזה, כי גם אם יש לכם את הדרך אתם גם צריכים שיהיה לכם את המניע.


כמו שכבר אמרנו, זה ממש לא מחייב שיהיו לכם את כל התכונות שעוזרות לכתוב שירים, אבל כדאי שלפחות יהיו לכם שניים מתוך ארבעת הדברים האלו. כתיבת שירים זה לא דבר קל כמו שזה נראה, שירים אמורים ליצור חיבור עם הקורא או המאזין, הם צריכים לעורר רגש או להעביר מסר מסויים – אחרת זה פשוט לא עובד.


לומדים לכתוב שירים עם זמרים ב – SPS


אין ספק שללמוד מניסיון אישי זו הדרך הטובה ביותר. בואו לאולפנים של SPS, ותלמדו איך לכתוב שירים מהאנשים שעושים את זה כבר שנים, יום אחרי יום. בין המקצוענים של SPS תמצאו מוזיקאים שכתבו שירים לזמרים המובילים בארץ, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם לומדים מהטובים ביותר.


מידע מעניין נוסף: הרכב לקבלת פנים | פסנתר כנף

894 צפיותתגובה 1
bottom of page