top of page

מה זה מעבד מוזיקלי ומה בדיוק הוא עושה?

מעבד מוזיקלי הוא אחד התפקידים הכי חשובים באולפן

באולפני הקלטות יש תפקיד לכל אחד. הזמר כמובן תפקידו לשיר, אך חוץ ממנו יש עוד הרבה בעלי תפקידים שמקיפים אותו ודואגים להפוך את חומר הגלם לכדי יצירה מוזיקלית. התפקידים האלו קיימים לגבי כל ז'אנר של שירים ולכן כל אולפן הקלטות חייב להחזיק אנשים מיומנים שיבצעו אותם. אחד מהם הוא המעבד המוזיקלי, שהוא האיש (או האישה) שאחראיים על ה "בימוי" של היצירה ובלעדיהם היא נשארת בגדר סקיצה. לרוב, חומר הגלם הוא הלחן ולעיתים מצטרפת אליו גם ההרמוניה של השיר או הקטע המוזיקלי. המעבד המוזיקלי מעצב את הטראק ואחראי בין השאר על המקצב, הסגנון, הסולם שבו ישיר הזמר וההרכב שילווה אותו במידת הצורך, כולל בחירת כלי הנגינה.


מתי משתמשים בשירות של מעבד מוזיקלי?

יש כמה מצבים בהם המעבד המוזיקלי נכנס לתמונה:

· כשיש חומר גלם ורוצים להפוך אותו לשיר. כפי שהוסבר, המעבד תפקידו לקחת את חומר הגלם ולברוא ממנו שיר שלם. הוא נעזר במלחין במידת הצורך, אך איש מקצוע מיומן יוכל לקחת חומרי גלם ולהפוך אותם ליצירת מופת.

· כשיש שיר קיים ורוצים לעשות לו עיבוד מחדש. תופעת העיבודים והקאברים אינה חדשה, אך היא הולכת ומשתכללת הודות להתפתחויות טכנולוגיות שמאפשרות שימוש באמצעים חדשים שפעם לא היו קיימים (למשל מי בכלל שמע על הלופר עד שנטע ברזילי הביאה אותו לכותרות?) וגם הודות לניסיון של המעבדים המוזיקליים שחלקם כבר ותיקים בתחום והידע המצטבר שלהם, ביחד עם היכרות עם שלל כלים מוזיקליים, מביאים לעיבודים מקוריים, מפתיעים ומרשימים.

· כשרוצים לעשות עיבוד במעבר מנגינה של תזמורת לשירה של זמר יחיד וההיפך, או כשרוצים לשנות לגמרי את הסגנון המוזיקלי של השיר. חשבו למשל על מקרים בהם שמעתם זמר מזרחי מבצע שירי פופ לועזיים עם נגיעות של כלים אוריינטליים. זהו בדיוק המקום בו נכנס לתמונה מעבד מוזיקלי והוא צריך כאמור שיהיה לו ידע נרחב גם בפופ, גם במוזיקה מזרחית וגם בכלי נגינה שונים, כדי להוציא את הפרויקט אל האור בצורה הטובה ביותר.

גם אתם צריכים שירותים של מעבד מוזיקלי

בין אם אתם זמרים ותיקים או מתחילים ובלי קשר לז'אנר שאתם שרים בו, גם אתם זקוקים למישהו בעל ידע מקצועי ומיומנות שידע לקחת את השיר שלכם ולהפוך אותו ליצירה שתגרום לכם לפרוץ קדימה, או להתקבע בתודעת המאזינים כמובילי דרך ויצירתיים. חשוב מאוד לא להתפשר בנושא הזה, משום שהשיר שלכם יכול לקום וליפול על המקצועיות של המעבד המוזיקלי ואם הוא לא יהיה עשוי מספיק טוב אתם לא תקבלו את ההכרה והתהילה שאתם חולמים עליהן. אם יש לכם כבר שיר ואתם מעוניינים לעשות לו עיבוד חדש, אתם צריכים אפילו לשים דגש עוד יותר גדול על המיומנות המקצועית של המעבד המוזיקלי ולוודא כי יש לו את כל הידע הדרוש כדי להתמודד עם העיבוד על כל היבטיו ורבדיו.


פנו אלינו לעיבוד מוזיקלי ברמה בינלאומית

באולפני SPS אנחנו מספקים שירותי עיבוד מוזיקלי לכל הסגנונות והז'אנרים ועובדים עם זמרים ותיקים וחדשים תוך שאנחנו מעניקים יחס חם ואישי וליווי מכל הלב. הציוד אצלנו באולפן הוא מהמשוכללים בעולם ואנחנו לא מתפשרים על איכות העיבודים שלנו, גם אם מדובר בפרויקטים מורכבים מאוד. אנחנו מזמינים אתכם להרים אלינו טלפון או לשלוח הודעה, או שפשוט תמלאו את הפרטים שלכם בטופס צור קשר ונחזור אליכם תוך זמן קצר. https://www.sps-productions.co.il/new-single-remix

339 צפיות0 תגובות
bottom of page