top of page

חלום שחלמתי - הקלטת סינגל לרדיו בשלוש שעות 🎙️

עודכן: 27 ביוני 2021

מיומנו של זמר יוצר...


הקלטת סינגל לרדיו בשלוש שעות - אולפני SPS
הקלטת סינגל לרדיו בשלוש שעות - אולפני SPS

קמתי בבוקר מחלום.... זה היה חלום טיפה מוזר, היות ולא יכולתי לדעת אם זה בכלל אפשרי.

חלמתי שאני מפזם לעצמי שיר חדש כתבתי והלחנתי, פתאום שמעתי שיש אולפן מטורף שיודע להפיק שירים סטייל חו"ל. מפה לשם, קבעתי איתם והגעתי ליום הפקה לשיר שלי.


הקלטת סינגל לרדיו בשלוש שעות - אולפני SPS
הקלטת סינגל לרדיו בשלוש שעות - אולפני SPS

מיד כשהגעתי, נתבקשתי לשיר את השיר מהתחלה ועד הסוף. עשיתי זאת, למרות שהתבלבלתי וברחה לי שורה פה ושם. המוזיקאי ששמע אותי, שהבנתי שהוא גם המפיק, הפעיל את הפסנתר 🎹 ונתן לי לשיר את השיר טיפה יותר גבוה בסולם וקצת יותר נמוך ובדק את היכולות שלי. לאחר מכן. ניסה להאט את השיר וגם למהר את השיר כדי לדעת מה הכי טוב לי לשיר - כל זה לקח בערך 15 דקות בזמן חלום.


הפקת שיר בשלוש שעות באולפני SPS
הפקת שיר בשלוש שעות באולפני SPS

לאחר מכן, לא יודע בדיוק איך, אותו מפיק פתח את האולפן והתחיל בשצף קצף להזרים תפקידים לשיר, ברייקים, מעברים, כלי נגינה, סאונדים חדשניים והכל מכל טוב. הייתי בהלם שזה קורה. איפה היה האולפן הזה בכל שנותיי הקדומות, כשהייתי נרדם בזמן שמפיקים לי את השיר, ממקססים בזמן שאני מזמין פיצות לתוך הלילה. יכולתי להפיק בקצב הזה 100 שירים לפחות.


בכל מקרה, בזמן שחשבתי על סוגיית העבר, פתאום הבחור באולפן אומר לי: "קדימה, הגיע תורך לשיר, בוא נמקם לך את המקרופון בחדר ההקלטה"


התמקמתי לי בחדר ההקלטה וקיבלתי אוזניית גדולות שנראו מאוד מקצועיות. שמעתי את המוזיקה והתחלתי לשיר, זה היה ממש כיף. הכל היה מושלם, המהירות, הסולם של השיר, הסגנון הביא לי חשק להוציא מעצמי את ההכי טוב שלי.


איפה אנחנו מבחינת זמנים? הקלטת שירה🎙 ממוצע 42 דקות חלום (עם קולות הליווי שהפגזתי)


אחרי הטייקים המעולים שהיו לי, נראה שהמפיק מתחיל למקסס לי את השיר 🎛🎚🎛, איזה יופי, הייתי בטוח שזה הרגע שמשחררים אותי הביתה.


הפקת שיר בשלוש שעות באולפני SPS

השיר נשמע ברקע 🎶 ופתאום התחילו להתבלט כלי הנגינה, השירה שלי קיבלה אפקטים שנשמעו כאילו אני מינימום זמר מפורסם, אהבתי ביותר.

בלי התראה מוקדמת, שמתי לב מהצד שתהליך המאסטרינג גם קורה, אז כנראה שאת המיקס כבר עברנו. אני ללא מילים, האיך יתכן שנכנסתי להפקת שיר שאני אפילו לא ידעתי לאיזה כיוון לקחת את השיר ופתאום הוא כבר מוקלט ומוקסס ❔❔ אני בהלם טוטלי (חיובי כמובן).


האמת היא, שאני עדיין לא מאמין שכל זה קרה. כל ההפקה הזו לקחה סביבות השלוש שעות וחצי (מהרגע שהגעתי עד להשלמת המאסטרינג📀 לכן חשבתי שזה חלום.


ממליץ לכם לבוא לשיר להתנסות בחוויה שעדיין לא הכרתם 💫


רוצים להפיק שיר מקורי ב"סטודיו A ליוצרים" באולפני SPS ? השאירו הודעה באתר או שלחו הודעת וואצאפ מהירה ונשוב אליכם בהקדם


להפקת סינגל מקורי - דוגמאות להפקות - לחצו כאן

bottom of page