top of page

ימי כיף וגיבוש לעובדים – למה זה כל כך חשוב?



ימי כיף וגיבוש לעובדים

העובדים שלכם הם הכוח שמניע של העסק שלכם, ובלעדיהם אתם לא באמת יכולים לגדול, להתפתח וליצור משהו גדול. בעבר, נהוג היה להתייחס אל העובדים כאל נמלים עובדות שצריכות תנאים בסיסיים בלבד על מנת לבצע את המשימות שלהן.

אך היום, בכל תוכנית לימוד של ניהול ארגונים ועובדים, ילמדו אתכם שעובדים מאושרים הם עובדים יעילים.

האינטרס שלכם כבעלי עסק, זה לא לשאוף לעובדים בינוניים, ואם אתם מעניקים להם יחס בינוני – זה בדיוק מה שתקבלו בחזרה. העולם שלנו השתנה לחלוטין, והיום הפרט הוא זה שבמרכז, וכאשר הפרט לא מרגיש שמשקיעים בו, הוא לא ישקיע בחזרה.

אתם, אלו שמנהלים עובדים, צריכים להבין את זה ולפעול בכל דרך שזמינה לכם על מנת לוודא שהעובדים שלכם מאושרים ומרוצים. עכשיו, זה לא אומר להתחיל להביא להם בקבוקי יין ופרחים בכל יום ראשון – ממש לא, הם עדיין עובדים שצריכים לעשות את העבודה שלהם.

מה שכן אפשרי לכם לעשות וללא ספק הוא השקעה טובה וחכמה הוא לארגן כל תקופת זמן מוגדרת ימי כיף וגיבוש לעובדים שלכם. ימי כיף וגיבוש לעובדים ואף ערבי גיבוש לעובדים זה דבר שחשוב היום לכל עסק, ארגון או חברה על מנת לשמור על תפוקה גבוהה של העובדים ומורל צוות גבוה.

אבל מה הסיבות שצוות מאושר זה דבר כל כך חשוב? למה זה כבר לא מספיק פשוט להמשיך כרגיל ולהביא לעובדים שי של כמה מאות שקלים בחגים?

הבעיות החדשות של מקומות העבודה המודרניים

אז כן, היום באמת כבר זה לא מספיק לתת לעובדים שלכם שי נחמד בחג. הדינמיקה במקומות העבודה המודרניים שונה לחלוטין מהדינמיקה שאנחנו מכירים ממקומות העבודה של פעם, וכאשר הבעיות הן שונות אנחנו נדרשים לתת פתרונות שונים. היום, מקומות העבודה שלנו הם יעילים מתמיד והתפוקה של כל ארגון גבוהה משמעותית, כאשר אין צורך בתיקיות ומסמכים פיזיים שתופסים את כל המשרד. אך עם זה שמחשבים עשו לנו את החיים קלים יותר, התעוררו גם לא מעט בעיות חדשות שדורשות דרכי התמודדות יצירתיות שלא הכרנו בעבר.

חוסר בממשק אנושי

בגלל שכולם מתרכזים על העבודה שלהם במחשב רוב היום ומתקשרים באמצעות המייל או במקרה הטוב בטלפון, הקשרים האישיים בין העובדים לא מספיק טובים. אין ספק שיעיל יותר לשלוח מייל מהיר מאשר לקום וללכת למשרד של העובד בקומה השנייה רק בשביל לשאול אותו מה מספר התיק של לקוח X או Y, אבל עכשיו יש בעיה אחרת שצריך להתמודד איתה.

החוסר בממשק האנושי בין העובדים יצר מצב ששיתוף הפעולה בין העובדים הוא לכל הפחות בינוני, ואין הרגשה של מטרה משותפת ועבודה בצוות, אלא שכל אחד מרגיש שלו יש את המשימות שלו. חשוב שכל אחד ייקח אחריות על העבודה שלו, אבל כאשר ישנם קשרים אישיים בריאים בין חברי הצוות, קל יותר להתייעץ לגבי בעיות שמתעוררות או להבין מה דרך הפעולה הטובה והיעילה ביותר.

שיתוף פעולה הוא עדיין חשוב מאוד בין העובדים, ואין ספק שבתחום הזה ימי כיף וגיבוש לעובדים עושים עבודה מעולה ביצירת קשרים אישיים טובים יותר בין העובדים.

מורל קבוצתי נמוך

גם בסיפורים על צבאות עתיקים תוכלו לראות שמורל קבוצתי גבוה הוא דבר שנתפס כחשוב להצלחת הקבוצה בביצוע המשימות שלה. קבוצה שהפרטים בה לא שמחים להיות חלק מהקבוצה ולא מרגישים גאווה על ההשתייכות לקבוצה יוצרים קבוצה חלשה שלא יודעת לעמוד מול אתגרים.

אבל כאשר הקבוצה מרגישה חזקה, מלוכדת ומרוצה – היא מצליחה לכבוש יעדים בקלות רבה יותר, ואין דרך טובה ביותר לשפר את מורל הקבוצה מאשר ליצור סיטואציה שבה כולם נהנים יחד וצוברים חוויות משותפות. ימי כיף וגיבוש לעובדים שומרים על המורל של הצוות שלכם ועוזרים לכם ליצור אווירה טובה שתורמת ליעילות העבודה היום יומית.

מחוייבות נמוכה לחברה או לארגון

פעם, כל עובד, לא משנה כמה זוטר היה, הרגיש מחוייבות גבוהה למעסיק שלו, לחברה שבה עבד או לארגון שבו הוא מילא את תפקידו. אבל היום, כאשר עולם התעסוקה גמיש מתמיד, העובדים שלכם לא יתחייבו להשקיע בעבודה שלהם כל כך מהר...

על מנת שהעובד יתחייב אליכם וישקיע את 100% שלו בעבודה עבורכם, אתם חייבים לוודא שהוא מעריך את מקום העבודה שבו ושהוא מרגיש שמשקיעים בו.

ימי כיף וגיבוש לעובדים עוזרים לכם להשיג בדיוק את זה, וגורמים לעובדים להרגיש שמשקיעים בהם משאבים ומחשבה – מה שגורם להם לרצות להחזיר לכם כפליים ולהוכיח את עצמם. אז קדימה? למה אתם מחכים? ארגנו לעובדים שלכם יום כיף וגיבוש ותהנו מצוות מלוכד, יעיל ומחוייב!

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page